niedziela, 10 kwietnia 2011

10 płyt Piotrka Gruenpetera (Searching for Calm)

1. Pierwsza płyta którą kupiłem

Michael Jackson - "Bad"
Dobra...właściwie nie kupiłem tylko namówiłem tatę, żeby mi kupił. Jest to winyl, którego dalej mam w swojej kolekcji i płyta, która przeszła próbę czasu. Nie sądzę, żeby się zdezaktualizowała nawet za 100 lat.


2. Płyta którą każdy powinien usłyszeć

Deftones - "White Pony"
Ponieważ tworzy cudowną całość. Można jej słuchać jak jest się wesołym, smutnym, rozmarzonym lub złym. Zawsze sprawdza się tak samo dobrze...chociaż mógłbym tutaj wymienić jeszcze co najmniej 10 płyt.


3. Płyta z najlepszą okładką

Boris - "Smile"
Kupiłem początkowo tego winyla dla samej okładki, tak bardzo mi się podobała. Warstwa muzyczna okazała się jednak równie dobra.


4. Płyta najbardziej niedocenianego artysty ever

Dub Trio "New Heavy"
Wiecej osób kojarzy ich jako sekcja Mike'a Pattona w projekcie Peeping Tom. Fantastyczni muzycy, świetne pomysły i zero kompleksów. Jakchcą zagrać spokojnie to grają spokojnie, jak chcą przypierdolić to ściany się trzęsą. Polecam.


5. Płyta o której posiadanie nikt by mnie nie podejrzewał

Bee Gees "Living Eyes"
Ukradłem mojemu tacie z jego starej kolekcji płyt. Pomyślałem, że fajnie będzie czymś zaskoczyc znajomych przeglądających moją kolekcję.


6. Płyta która zainspirowała Cię do tworzenia muzyki

Queen "A Night at the Opera"
Jak byłem naprawdę malutki ten zespół robił na mnie największe wrażenie na scenie. Bardzo chciałem zostać wokalem i showmanem jak Fredie ale jakoś nigdy za śpiew się nie wziąłem ;);)


7. Płyta ulubionego rodzimego wykonawcy

Woody Alien "Microgod"
To jest zespół, który nie musi gwiazdorzyć, przebierać się w sexy ciuszki (chociaż fajnie by było) żeby robić wrażenie. Ich podejście jest proste i bezkompromisowe, a jednocześnie proste: grac, grać i jeszcze raz grać. Światowy poziom.


8. Płyta która zawsze poprawia Ci nastrój

Eagles Of Death Metal "Death by sexy"
Got some needs yeah, I need to shake it
And I can razamataz you honey, if you want me to
I can be your daddy, be your rock n' rolla'
You can be my sugar, be my cherry cola

Czy to moze nie poprawic humoru ?


9. Płyta z najlepszymi tekstami

Moja Adrenalina "Nie toleruje bije"
Przyznam się, że w ogóle nie słucham tekstów i nie specjalnie interesuje mnie o czym są. Dla mnie to po prostu kolejny instrument. Jednak ta płyta zrobiła na mnie bardzo duże wrażenie również tekstowe. Bardzo fajna stylizacja.


10. Nowe odkrycie

The Black Keys "Brothers"
Najlepsza płyta 2010. Szczera, pięknie brzmiąca, doskonale skomponowana. Za każdym razem odkrywam w niej coś nowego.




Przypominam, że ostatnia płyta SFC "Celestial Greetings" dostępna jest w dobrych sklepach muzycznych i warta jest każdej złotówki.



SFC na MSPC

Brak komentarzy: