piątek, 23 listopada 2012

10 płyt Magdy Jobko (Stardust Memories)





Wokalistka warszawskiej kapeli Stardust Memories opowiada nam dzisiaj o swoich muzycznych inspiracjach.

Stardust Memories zagrają 28.11 (środa) w krakowskich Rozrywkach. Posłuchaj ich debiutanckiej płyty na stardust-memories.bandcamp.com.







1. Pierwsza płyta którą kupiłam

Pamiętam to bardzo dobrze! Razem z pierwszą wieżą z odtwarzaczem CD, kupiłyśmy z Mamą dwupłytowy album The Beatles 1967-1970, znany jako 'The Blue Album'. Oczywiście mam go do tej pory!





2. Płyta którą każdy powinien usłyszeć

Bez wątpienia 'Keep on your mean side' The Kills.



3. Płyta z najlepszą okładką

Ciężko wybrać jedną, ale chyba ulubiona to 'Sea of Cowards' The Dead Weather.





4. Płyta najbardziej niedocenianego artysty

W tym przypadku artystka, mianowicie Regina Spektor, jest nie tyle niedoceniana, co mało u nas znana ze wcześniejszych albumów, które według mnie są rewelacyjne. Ulubiony - zdecydowanie 'Soviet Kitsch'.





5. Płyta o posiadanie której nikt by mnie nie podejrzewał

Pamiątka z lat 90, prezent, którego nie potrafię się pozbyć, choć nie słuchałam jej wiele lat - płyta 'MMMBop' braci Hanson ;-)





6. Płyta która zainspirowała mnie do tworzenia muzyki

Bez niespodzianek - twórczość The Kills, bez wskazania na album.



7. Płyta ulubionego rodzimego wykonawcy

Na pewno Republika, ciężko wybrać jedną płytę, ale jeżeli muszę postawię na koncertowy, dwupłytowy album wydany w seriiTrójka Live! I na pewno na top wskoczy debiutancka płyta przyjaciół z Magnificent Muttley (premiera w listopadzie).



8. Płyta która zawsze poprawia mi nastrój 'Whole again' Paula i Karol.



9. Płyta z najlepszymi tekstami

Tu wybór jest bardzo ciężki, na pewno w na szczycie mojej listy są teksty Dylana i Waitsa. Ale uwielbiam też te napisane przez Josha Homme czy Alison Mosshart. Ale chyba postawię na album 'Closing time' Toma Waitsa.





10. Moje nowe odkrycie

Z wielkim opóźnieniem (wstyd!), ale dopiero niedawno zabrałam się za Kim Nowak, więc uważam to za 'moje' odkrycie. Odliczam do premiery nowego albumu!



Stardust Memories na FB

Brak komentarzy: