niedziela, 19 sierpnia 2012

Sluchanie radia wciąż najpopularniejszym sposobem poznawania muzyki

Najnowsze badania Nielsen Soundscan mówią, że 48% ankietowanych odkrywa nową muzykę słuchając radia.

Młodzi ludzie najczęściej używają YouTube'a do słuchania muzyki, a czynnikiem najczęściej decydującym o decyzji o zakupie płyty jest rekomendacja przyjaciół.

Oto pełne wyniki badań:

Radio is still the dominant way people discover music

48% discover music most often through the radio

10% discover music most often through friends/relatives

7% discover music most often through YouTube

More teens listen to music through YouTube than through any other source

64% of teens listen to music through YouTube

56% of teens listen to music on the radio

53% of teens listen to music through iTunes

50% of teens listen to music on CD

Positive recommendations from a friend are most likely to influence purchase decisions

54% are more likely to make a purchase based off a positive recommendation from a friend

25% are more likely to make a purchase based off a music blog/chat rooms

12% are more likely to make a purchase based off an endorsement from a brand

Morał? Radio nie jest przestarzałym wynalazkiem. Dziennikarze radiowi ciągle cieszą się największym posłuchem. Warto trzymać dobry kontakt z rozgłośniami, tymi ogólnokrajowymi (szczególnie Trójka) jak i lokalnymi (w Krakowie: Radio Kraków i Radiofonia).

Warto też mieć wszystkie swoje piosenki na YouTubie w wersji albumowej, niekoniecznie z wypasionym klipem.

Przeczytaj resztę artykułu na hypebot.com

Brak komentarzy: