Najnowsze badania Nielsen Soundscan mówią, że 48% ankietowanych odkrywa nową muzykę słuchając radia.
Młodzi ludzie najczęściej używają YouTube'a do słuchania muzyki, a czynnikiem najczęściej decydującym o decyzji o zakupie płyty jest rekomendacja przyjaciół.
Oto pełne wyniki badań:
Radio is still the dominant way people discover music
48% discover music most often through the radio
10% discover music most often through friends/relatives
7% discover music most often through YouTube
More teens listen to music through YouTube than through any other source
64% of teens listen to music through YouTube
56% of teens listen to music on the radio
53% of teens listen to music through iTunes
50% of teens listen to music on CD
Positive recommendations from a friend are most likely to influence purchase decisions
54% are more likely to make a purchase based off a positive recommendation from a friend
25% are more likely to make a purchase based off a music blog/chat rooms
12% are more likely to make a purchase based off an endorsement from a brand
Morał? Radio nie jest przestarzałym wynalazkiem. Dziennikarze radiowi ciągle cieszą się największym posłuchem. Warto trzymać dobry kontakt z rozgłośniami, tymi ogólnokrajowymi (szczególnie Trójka) jak i lokalnymi (w Krakowie: Radio Kraków i Radiofonia).
Warto też mieć wszystkie swoje piosenki na YouTubie w wersji albumowej, niekoniecznie z wypasionym klipem.
Przeczytaj resztę artykułu na hypebot.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz